środa, 21 listopada 2018

Jak ćwiczyć i jaką dietę stosować, aby być zdrową i…..


...ładnie wyglądać, kobiety napisały dla kobiet książkę: „Ciało bez wieku”/*



Dzień dobry,
  1. Książka napisana przez kobiety dla kobiet: „Ciało bez wieku” Czy nie jeść śniadań? Moje ponad dwudziestoletnie doświadczenia w zakresie diety i ćwiczeń.

    Workout girl set. Woman doing fitness and yoga exercises. Lunges and squats, plank and abc. Full body workout. Warming up, stretching Autor: lioputra F9otolia.com 
    Zestaw ćwiczeń treningowych dla dziewczyny. Kobieta wykonuje ćwiczenia fitnes i jogi. W ramach treningu całego ciała jest także rozgrzewka i rozciąganie.(tłumaczenie moje)
Oto przykładowe ćwiczenia dla kobiet z spośród bardzo wielu ćwiczeń w ramach fitness i jogi.


    1. Przedstawiałem w moim blogu różne książki podpowiadające jaką stosować dietę i jakie ćwiczenia, aby zadbać o swoje zdrowie, także pisane przez kobiety. Ale dotychczas nie spotkałem książki naprawdę bardzo przydatnej dla kobiet chcących dbać o swoje zdrowie.
    2. Nie dawno trafiła do mnie książka Pań: Pety Bee i Sarah Schenker: “Ciało bez wieku”. Podtytuł tej książki:”Jak zatrzymać czas, by cieszyć się zdrowiem i dobrym wyglądem”. I jestem mile zaskoczony, bo ta książka jest pisana przez kobiety w wieku po czterdziesce przede wszystkim dla kobiet. Także dla tych młodszych. Autorki w swojej książce oprócz tematu ćwiczeń i diety, poruszają wiele tematów związanych zmianami w organizmach kobiet wynikających z ich fizjologii na przykład: tłuszcz na plecach, tłuszcz na brzuchu, opadanie piersi (strony 17-24). Podpowiadają także jak zapobiegać skutkom tych zmian. Jedna z podpowiedzi: stosowanie biustonosza sportowego w czasie ćwiczeń (strony 167-169). W książce znajdziecie Państwa zdjęcia obu ćwiczących Autorek.

    1. Wielu kobietom ta książka może podpowiedzieć jak zacząć dbać o swoje zdrowie(z uwzględnieniem ich fizjologii): Jaką stosować dietę? Jakie stosować ćwiczenia?

    1. Ta książka może być dla Pań początkiem dbania przez Was o własne zdrowie. Ona może być Waszym przewodnikiem szczególnie w tym początkowym, trudnym okresie zarówno w zakresie diety jak ćwiczeń.
    2. Zaskoczyło mnie zachęcanie przez Autorki do nie jadania śniadań. Może warto tego spróbować mając w zapasie coś do przegryzienia, gdybyście Panie się poczuły głodne.
    3. Moje doświadczenia w zakresie diety: Zacząłem stopniowo jadać trzy jabłka koło 12 w południe. Później dodałem kilka ciastek ze słonecznikiem. Później dodałem niewielką ilość nasion dyni (korzystne są przede wszystkim dla mężczyzn). Przed kilku laty zrezygnowałem z jadania ciastek ze słonecznikiem na rzecz łuskanych nasion słonecznika. W tym roku z niezrozumiałych dla mnie przyczyn przez lipiec, sierpień i wrzesień jadałem chętniej kilka bananów. Ale jabłka nadal od czasu do czasu także chętnie jadam.
    4. Moje doświadczenia w zakresie ćwiczeń: Ćwiczenia zacząłem ponad 20 lat temu. Zacząłem, bo wielokrotnie biegnąc do autobusu miejskiego dostawałem zadyszki i z tego powodu nie mogłem wsiąść do autobusu.
      1. Trafiłem wtedy na książkę Pana Profesora G.P. Małachowa: „Oczyszczanie organizmu i prawidłowe odżywianie” ( Wydana w roku 1996 w serii: „Moce uzdrawiające” przez Wydawnictwo: „Interspar” Sp. z o. o. . W książce tej znalazłem na stronach 38-43 Zestaw ćwiczeń typu jogi, oraz ćwiczenia oddechowe.
      2. Zacząłem ćwiczyć: Początkowo ćwiczyłem trzy razy dziennie przed posiłkami (na czczo).
      Później zacząłem ćwiczyć raz dziennie rano przed śniadaniem. Też ćwiczenia oddechowe. Zawsze (nawet w czasie mrozów) ćwiczyłem przy otwartym oknie. Oczywiście byłem wtedy odpowiednio ubrany.
      1. Początkowo nie wszystkie ćwiczenia było mi łatwo wykonywać. Ale ja nie zrażałem się i byłem wytrwały.
      2. Później do początkowego zestawu dodawałem inne ćwiczenia.
      3. Moje zaskakujące doświadczenie: przez długi czas kiedy wstawałem gwałtownie po serii ćwiczeń leżąc miałem zawroty głowy. Po pewnym czasie one ustały. Lekarz rodzinny wyjaśnił mi, ze mój organizm przyzwyczaił się to gwałtownego wstawania. Jeśli stwierdzicie Panie jakieś zaskakujące doświadczenia w czasie stosowania diety lub w czasie ćwiczeń warto skonsultować się z lekarzem. Choćby ze względu na Waszą fizjologię.
      4. Niestety nie ustrzegłem się poważnego błędu: przeoczyłem ćwiczenie bardzo ważne dla mojego kręgosłupa.
    Oto książka Pań Pety Bee i Sarah Schenker: “Ciało bez wieku”. Podtytuł:”Jak zatrzymać czas, by cieszyć się zdrowiem i dobrym wyglądem”. Książkę wydało w 2017 roku Wydawnictwo: “Bukowy Las” sp. z o. o. z Wrocławia.
    Poniżej podaję spis rozdziałów i niektórych podrozdziałów tej książki oraz zawartych w nich nazw przepisów kulinarnych, oraz niektórych ćwiczeń:
    Przedmowa” [“Co się zmieniło (“Peta o sobie”; “Sarah o sobie”); “Nasze obietnice”];
    Część I” {“Rozdział I Wstęp”[“Rety, co się dzieje”; “Korzyści z diety i ćwiczeń”; “Słówko o cukrze”; “Jaki jest Twój wiek fitness?” (Ścieżka Pety”; „Ścieżka Sary”);
    Rozdział II Starzenie się naukowo” [“Co to jest starość?”; “Natura czy środowisko” (Świadectwa bliźniaków); “Huśtawka hormonalna”; “Dlaczego więdnie uroda”; “Dlaczego ciało się kurczy “Spójrz prawdzie w oczy (Utrzymaj młodą postawę)];
    Rozdział III Jak jeść, by mieć młode ciało” [“Im jesteś starsza, tym mniej jedzenia potrzebujesz”; “Mit wielkiego śniadania”; “Trening na czczo”; “Pokolenie podjadaczy” ; “Post czterogodzinny – Jak to działa”; “Zbalansuj mikro- i makroskładniki”; “Zwiększ zapasy pierwiastków młodości’ (Podnieś spożycie ORAC”)];
    Rozdział IV Ćwiczenia na młodość ciała” [“Zapomnij o oficjalnych wytycznych”; “Dlaczego nigdy nie jest za późno”; “Młode ciało: trening na nowych zasadach”; “Dekada po dekadzie. Co dzieję się ze sprawnością”; “ A co z podstarzałą twarzą?];
    Rozdział V Młode ciało i długowieczność”;
    Część II”;
    ROZDZIAŁ VI Jak posługiwać się poradnikiem” [“Kiedy zacząć”; Kiedy jeść”; “Jak jeść”; “Co jeść”; “Kiedy ćwiczyć”; “Jak ćwiczyć”; “Czego możesz oczekiwać” (“5 najważniejszych rad Sary”; “5 najważniejszych rad Pety”)];
    Rozdział VII Plan diety na młodość ciała” {“Czego unikać”; “Co jest dozwolone” [“Pierwszy tydzień”; “Drugi tydzień”; “Trzeci tydzień”; “Czwarty tydzień”]};
    Rozdział VIII Przepisy i spis zakupów” {“Pierwszy tydzień” [“Smoothie z pl atkami owsianymi i owocami jagodowymi”; “Owsianka z owocami jagodowymi”; “Naleśniki gryczane z czereśniami (wiśniami); “Potrawka z makreli”; “Zupa z marchwi i ciecierzycy”; “Sałatka z kurczakiem, awokado, jabłkiem i orzechami laskowymi”; “wrap z sałaty z mięsem kraba i awokado" "kurczak, dynia piżmowa i kukurydza z woka"; "Krewetki cytrynowe z białą fasolą"; "klopsiki z wieprzowiny z jabłkiem w pikantnym sosie pomidorowym" "Kebab z sera halloumi z sałatką z arbuza i sera feta"; "Tagin jagnięcy i quinoa z migdałami"; "Chili z indyka i fasoli"]; "Spis zakupów"; "Zapasy do spiżarni";
    (….)
    "Rozdział IX Czterotygodniowy plan ćwiczeń na młodość ciała” {„Od czego zacząć ["Jak często?, "Jak długo?]; "Jakie są skutki?; "Intensywność kardio";"Żargon" ["Kardio (albo trening wytrzymalościowy"); "Powtórzenia"; "Seria"; "Długi hiit"(HIIT to trening interwałowy o wysokiej intensywności"; "Krótki HIIT" (krótszy; "Sześciopak mięśnie brzucha"; „Kalistenika trening siłowy”; „Ciężary"]; "Sprzęt" ["Hantle", „Stoper"; "Buty sportowe”; „Płaszcz przeciwdeszczowy"; "Stanik sportowy”; „Piłka gimnastyczna”};
    "Plany ćwiczeń" na okres 30 dni ("Etap podstawowy"; "Etap rozwijający formę"; "Etap podtrzymywania");
    "Rozdział 10 Ćwiczenia" {"Kardio" [Podstawy"; "Marsz"; "Bieganie"; "kolarstwo"; Pływanie"; "Wiosłowanie"]; "Długi HIIT" ["Podstawy"];"krótki HIIT" ["Podstawy"]; "Wchodzenie po schodach"; "Burpees"; "Naprzemianstronne wymachy nóg i rąk"; "Wspinaczka w podporze przodem"; "Bieg w miejscu z podnoszeniem wysoko kolan"; "Przysiad z wyskokiem"; "Pajacyk"; „Przysiad z pompki"; "Sprint na rowerze stacjonarnym"; "Ciężary" („podstawy”);”Wyprosty ramion na stojąco”: „Wyciskanie żołnierskie”; „Rozpiętki jednostronne”;(...)]};
    Rozdział XI Jak wytrwać” {„Jedzenie”; Ćwiczenia”; „Pięć metod przestawienia myślenia”; „10 przykazań dla młodego ciała”
    (...)]};
    Rozdział XII Jak sobie radzić z problemami” (…)

Z wyrazami szacunku
Ryszard Roszkowski

Ps/ Panów bardzo przepraszam, że ten post jest przeznaczony dla Pań. Ale książkę, którą w tym poście przedstawiam kobiety napisały dla kobiet.
Ryszard Roszkowki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz