poniedziałek, 9 maja 2016

Komunikat z 9.5.2016 o zmianach w moich blogu


    Witam,
  1. Zwężenie bloga i zmiana szablonu bloga. Dlaczego nie skorzystam na razie z darmowych zdjęć na licencji CC0. Główne i dodatkowe przyczyny chwilowego zawieszenia publikacji postów na moim blogu.
    1. 6 maja bieżącego roku dokonałem wcześniej zapowiedzianych zmian w moim blogu: zwęziłem blog i zmieniłem szablon. Wiem, że trochę to długo trwało, ale nie wiedziałem jak się za to zabrać , aby nie popsuć bloga. Po likwidacji polskojęzycznej edycji Forum Bloggera nie było się kogo poradzić w tej sprawie. Ostatecznie zwężenie bloga i zmianę szablonu dokonałem drogą prób i błędów. Niestety kilku błędów nie uniknąłem: Przede wszystkim reklama między postami jest za szeroka. Poza tym zestawy etykiet mi się zdublowały: Są jakby dwa zestawy etykiet jeden po drugim.
      Nie podaję oczywiście tych błędów, które skorygowałem przesuwając poszczególne gadżety.


    2. Anonimowa osoba zaproponowała mi korzystanie z darmowych zdjęć na licencji CC0. Dziękuję tej osobie za tą podpowiedź. Przyznam się Państwu, że obecnie w moim blogu boję się używać darmowych zdjęć. Nie jestem pewny, czy zawsze potrafię sprawdzić, czy dane zdjęcie jest na licencji CC0. (Moja wiedza w zakresie Internetu jest skromna: ciągle uczę się coś nowego.) A nie chciałbym się znaleźć w sytuacji kiedy muszę szybko wycofać z mojego bloga określone zdjęcia. W poprzednim poście w przypisie wspomniałem, że w przeszłości musiałem szybko zlikwidować bloga, bo zawierał linki do stron, które sprzedają. Z darmowych zdjęć na licencji CC0
      spróbuję w przyszłości skorzystać.

    3. Główną przyczyną zawieszenia publikacji mojego bloga była oczywiście brak pieniędzy na kupno zdjęć w banku zdjęć. (Oczywiście tych pieniedzy nadal nie mam. Ale wierzę, że je zdobędę.)
      Są oczywiście inne przyczyny dla których chwilowe zawieszenie publikacji mojego bloga jest dla mnie korzystne. 
       
    4. Po pierwsze: Muszę wreszcie rozejrzeć się za jakimś dodatkowym (poza rentą) stałym źródłem dochodów. Myślę o jakiejś pracy zdalnej. A to wymaga czasu na przygotowanie listu motywacyjnego i curriculum vitae. Czasu wymaga też poszukiwnie tej pracy.

    5. Po drugie: Chciałem zmienić szablon mojego bloga. Doradzano mi to już dużo, dużo wcześniej. Wreszcie udało mi się tego dokonać.

    6. Po trzecie: Po tej zmianie szablonu bloga okazało się, że muszę zmienić reklamę między postami. To mi też zajmie trochę czasu.

    7. Po czwarte: chciałbym wreszcie zainstalować w moim blogu kontakt z captcha. Niestety znów będę musiał to robić drogą prób i błędów. Po likwidacji w przeszłości polskojęzycznego Forum Bloggera nie mam się kogo w tej sprawie poradzić.

    8. Po piąte: Chciałbym mieć więcej zdjęć i nauczyć się wstawiać je do postów na Google+.

    9. A tak naprawdę to mi trochę brakuje tego przygotowywania co tydzień nowego postu. Ale uważam, że wspomniane wyżej sprawy wymagają szybkiego uregulowania. 
       
    10. Jestem oczywiście bardzo zadowolony ze zwężenia mojego bloga i ze zmiany jego szablonu. 
       
      Pozdrawiam,
      Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz