piątek, 26 lipca 2019

..wrzód żołądka- Jak z nim próbuję żyć?




Dzień dobry,
  1. Czasowe ustąpienie bólu-ssania związanego z wrzodem żołądka. Dlaczego piszę w tym poście o wrzodzie żołądka? Co to jest wrzód żołądka. Jakie są jego przyczyny? Skąd wiem, że, że przyczyną ssania u mnie może być wrzód? Przyczyna tego wrzodu. Jakie naturalne produkty stosuję na to ssanie. Przykład z okresu II wojny światowej przymusowej zmiany diety i wyleczenia wrzodów żołądka.

    Homemade Clarified Butter Ghee Masło sklarowane Ghee Bank zdjęć Photogenica
    Masło Ghee interesowało mnie już wcześniej. W pewnej książce2/ z zaskoczeniem przeczytałem, że masło Ghee leczy wrzód żołądka. Poza tym masło to pozytywnie wpływa na apetyt, poprawia trawienie, wspomaga gojenie ran, jest korzystne dla oczu, skóry i nosa.


    1. 7 lipca bieżącego roku z zaskoczeniem stwierdziłem, że dokuczający mnie od jakiegoś czasu ból, a właściwie ssanie w brzuchu z przodu w pasie ustąpiło. To ssanie z przodu w pasie oznacza, że odezwał się u mnie stwierdzony już kilka lat temu wrzód żołądka. Początkowo tym byłem bardzo przyjemnie zaskoczony, ale szybko zacząłem szukać co mi pomogło pozbyć się tej dolegliwości. Ale o tym napiszę trochę dalej.
    2. Dlaczego piszę o wrzodach żołądka w tym poście? Może dzięki moim podpowiedziom ktoś skorzysta i ograniczy tę dolegliwość. Oczywiście nie proponuję Państwu gotowego lekarstwa na wrzód żołądka. Proszę pamiętać, że każdy z nas jest inny. Inne są również przyczyny choroby wrzodowej żołądka. Poza tym każdy odczuwa inaczej objawy choroby wrzodowej .
    3. Najpierw trzeba u lekarza rodzinnego poprosić o skierowanie na badanie: gastroskopię. To badanie potwierdzi, że to jest to wrzód, a nie inna choroba. Trzeba też wkluczyć ewentualne oznaki krwawienia, czyli przebicia wrzodu przez ścianę, żołądka. Bo to może być groźne dla zdrowia lub nawet życia. W przypadku przebicia ścian żołądka przez wrzód konieczna jest szybka interwencja chirurga.
    4. Dopiero później po potwierdzeniu przez lekarza wrzodu trzeba starać usunąć jego przyczynę: zmienić dietę lub usunąć źródło stresu. Jeśli na przykład źródła stresu nie możemy usunąć, warto zasięgnąć porady lekarza rodzinnego. A jeśli to nie wystarczy warto po eksperymentować z podanymi niżej naturalnymi produktami lub poszukać innych w książkach zielarskich lub popytać sklepach zielarskich.
    5. Co to jest wrzód żołądka (lub dwunastnicy), oraz jakie mogą być jego przyczyny? Jest to nadżerka śluzówki żołądka. Przyczyną wrzodu mogą wieloletnie złe nawyki żywieniowe lub stres.
    6. Skąd wiem, że u mnie przyczyną bólu-ssania może być wrzód żołądka? Po raz pierwszy stwierdzono, że mam wrzód żołądka w trakcie badania (gastroskopii) w szpitalu w 2013 roku. Był bez oznak krwawienia. Wtedy wcale ich nie odczuwałem. Podejrzewam, że przyczyną ich zaistnienia był stres związany z chorobą i śmiercią mamy. Mama zmarła w 2012 roku w wieku 89 lat na niewydolność krążenia.
      Od śmierci mamy mieszkam z bratem, który zawsze musi mieć rację i zawsze wie wszystko najlepiej. Z takim człowiekiem nie jest łatwo żyć, dlatego nie dziwię się, że mam wrzód żołądka.
    7. Ja tego wrzodu wcale nie odczuwałem w okresie do końca marca 2019 roku. Możliwe, że wcześniej były jakieś objawy tego wrzodu, ale ja tego nie zaobserwowałem. Pierwsze oznaki takiego swoistego ssania zauważyłem w marcu bieżącego roku. Przypuszczam, że u mnie przyczyną tego był brak kwas solnego ( żołądkowego) w żołądku. Skąd to przypuszczenie? Do końca lutego bieżącego roku dysponowałem lekarstwem citropepsin, które pobudzało wydzielanie kwasu w żołądku. W marcu skończyło się to lekarstwo, bo producent przestał je produkować z powodu braku jednego ważnego składnika. Oczywiście nie każdy musi odczuwać brak kwasu żołądkowego.3/
    8. Zacząłem pijać przed jedzeniem herbatki ziołowe, które zawierają pewne zioła przyczyniające się do powstawania niewielkich ilości kwasu żołądkowego. Ograniczyłem także ilość jedzonego pokarmu.
    9. Mimo to ssanie w pasie z przodu zaczęło się pojawiać coraz częściej.
    10. Oczywiście mój lekarz rodzinny przepisał mi lek na wrzody, ale z niego zrezygnowałem, kiedy przeczytałem , że przyczynia się do ograniczenie kwasu żołądkowego.
    11. Teraz wyjaśnienie dlaczego 7lipca zniknęło ssanie z przodu w pasie: Przypomniałem sobie, że poprzedniego dnia z apetytem zjadłem porcję polskiej borówki amerykańskiej. Przypomniałem sobie, że wcześniej czytałem w jednej książce1/ , właśnie ta borówka pomaga mi przy kłopotach z wrzodami. Konkretnie ona pobudza wydzielanie śluzu, który chroni śluzówkę żołądka przed działaniem kwasów trawiennych.
    12. Oprócz borówki amerykańskiej stosuję także inne produkty naturalne chroniące prze kłopotami z wrzodami trawiennymi.
    13. Najprędzej zacząłem jeść banany nawet do 5 sztuk dziennie, później zmniejszyłem tą ilość do trzech. Według wspomnianej wyżej książki (strona 138) banany są skutecznym ludowym środkiem leczniczym na dolegliwości trawienne w tym także środkiem przeciwwrzodowym.
    14. W jednym ze sklepów zielarskich właścicielka doradziła mi, żeby tak jak ona rano pił szklankę mielonego lnu (1 łyżeczka od herbaty) zalanego gorącą gotowaną wodą, bo chroni śluzówkę żołądka przed działaniem kwasów trawiennych. Trochę mi to pomagało, ale nie zawsze.

    1. Kiedyś czytałem wspomnienia osób wywiezionych w czasie wojny na Syberię. Jeden z nich wprost stwierdził na Syberii wyleczył się z wrzodów żołądka. W Polsce wcześniej jadał między innymi biały chleb, a na Syberii jadł to co wszyscy, czyli tamtejsze skromne jedzenie.
  1. Objaśnienia:
1/ na stronie 141 książki Pana Dr James A. Duke: „Zielona apteka”. Wydało ją w 2005 roku Wydawnictwo Parsons Walton Press.
2/ Strona 114 książki Pana Dr Vasant Lad: „Ayurveda” Podtytuł: „Nauka o samoleczeniu Przewodnik praktyczny” Książkę wydał w 1997 roku Dom Wydawniczo-Księgarski „KOS”
3/ Właśnie bóle brzucha z powodu braku kwasów trawiennych przyczyniły się do opóźnienie publikacji tego postu.
Z wyrazami szacunku
Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz