niedziela, 27 października 2013

Dieta surowa w moim II śniadaniu i nie tylko..


    Witam,

  • Dieta surowa. Po co potrzebna jest człowiekowi? W jaki sposób ja stosuję dietę surową w moim II śniadaniu.
    • Dlaczego ten post zatytułowałem: "Dieta surowa w moim II śniadaniu i nie tylko.."?
    • Pan Sergey Karpov w swoim ebooku:"Dieta surowa, która jest... smaczna" napisał:
        "Istnieje stare przysłowie: „Człowiek po 40. albo jest lekarzem dla samego siebie, albo jest po prostu głupi…”1/. Autor udowadnia że stosując odpowiednią dietę uwzględniającą między innymi surowe warzywa i owoce możemy najlepiej zadbać o swoje zdrowie.2/
        Pierwsza strona okładki ebooka Pana Sergeya Karpowa.
        W ebooku tym znajdziecie Państwo wiele informacji na temat warzyw, owoców i orzechów. Są tam też informacje czego nie powinniśmy jeść, bo jest niekorzystne, albo też szkodliwe dla naszego zdrowia.
        Ja oczywiście nikogo nie namawiam do gwałtownego przestawiania się na całkowitą dietę surową. Proponuję Państwu przyjrzenie się swoim posiłkom i uwzględnienie w nich takich owoców i warzyw, które wam najlepiej smakują.2/ A może przy okazji z Waszych posiłków warto wyeliminować pokarmy, które zgodnie z ebookiem są niekorzystne lub nawet szkodliwe dla Waszego organizmu?
    • Ja już wiele lat temu czytałem, że swoje zdrowie można znacznie poprawić wprowadzając do swojej diety surowe warzywa i owoce. Zmiany wprowadzałem stopniowo. Dieta surowa jaką stosuję obecnie w czasie II śniadania jest dosyć smaczna i chętnie przeze mnie jedzona.
    • II śniadanie jem w południe, czyli koło godziny 12.
    • Zaczynam II śniadanie od zjedzenia 2 lub 3 dużych jabłek. Najczęściej je obieram i pozbawiam gniazd nasiennych. (Podobno korzystnie jest zjadać jabłka z gniazdami nasiennymi, bo w nich znajdują się najwartościowsze składniki jabłka. Ja nigdy nie jadałem gniazd nasiennych i nikogo do tego nie namawiam.) Czasem jeśli w poprzednich dniach miałem kłopoty z wypróżnieniem jedno jabłko cienką skórą zjadam bez obierania. Jabłka na drugie śniadanie jadam już prawie 20 lat.

      To jabłko przypomina mi soczyste jabłka, które jadam 
       codziennie na II śniadanie.
    • Po jabłkach zjadam niewielką ilość nasion orzecha włoskiego. Kiedyś zjadałem każdego dnia nasiona z 3 lub 4 orzechów włoskich. Teraz zjadam nasiona z jednego lub dwóch orzechów, bo odchudzają. Ja odchudzania nie potrzebuję, bo przecież w zeszłym roku dosyć dużo schudłem. Nasiona orzecha włoskiego zacząłem jeść na początku tego roku. 
       
      Wcześniej wielokrotnie czytałem, że nasiona orzecha włoskiego mają składniki bardzo przydatne naszemu mózgowi.

    • Później zjadam mniej niż łyżeczkę do herbaty łuskanych nasion słonecznika. Nasiona słonecznika jadam około półtora roku. Wcześniej przez kilkanaście lat jadałem ciastka z nasionami słonecznika.

Nasiona dyni i słonecznka i sezamu. Obraz stockowy autorstwa Pixmac

        Nasiona dyni i słonecznika zawierają wiele korzystnych dla naszych organizmów witamin i minerałów.
    • Następnie zjadam kopiatą łyżeczkę nasion dyni. Nasiona dyni jadam na II śniadanie już ponad rok czasu.

    • I niestety potem lubię sobie lubię sobie zjeść coś słodkiego: kawałek ciasta: sernika, jogurtowego, drożdżowego z kruszonką) lub trochę ciastek. Ciasta lub ciastka są kupione w sklepie. Marzy mi się, żeby ciasto lub ciastka nauczyć się wypiekać sobie samemu w prodiżu.

    • Dlaczego jadam te produkty? Jabłka i nasiona słonecznika jadam, ponieważ zawarty w nich błonnik (+pewien zestaw codziennie wykonywanych ćwiczeń gimnastycznych) pomaga mi uregulowaniu wypróżnień. Dzięki temu nie muszę stosować, żadnych środków przeczyszczających.
    • Nasiona orzecha włoskiego jadam, ponieważ wielokrotnie czytałem, że składniki w nich zawarte są, bardzo korzystne dla naszego mózgu.
    • Nasiona dyni zacząłem jadać, bo są  one korzystne dla mężczyzn ze względu na prostatę. Mają także wiele innych cennych właściwości. 
       
      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/

  • Objaśnienia:
    1/ Cytat ze strony 6 (początek wstępu) ebooka Pana Sergeya Karpova.
2/ Osoby z różnymi dolegliwościami chcąc jeść surowe potrawy muszą najpierw porozumieć się w tej sprawie z lekarzem. Nie wszystkie osoby z różnymi dolegliwościami (na przykład trawiennymi) mogą spożywać surowe warzywa i owoce.
    Pozdrawiam:
    Ryszard Roszkowski

Ps.Bardzo przepraszam, że od jakiegoś czasu w postach stosuję punktowanie zamiast numerowania. Przy wielopoziomowym numerowaniu numerowanie listy mi się zniekształcało. Jeśli tylko będzie możliwe chętnie wrócę do numerowania w moich postach.

Ryszard Roszkowski




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz