środa, 6 listopada 2013

...objadanie się. Co to jest ?


    Witam,
  • Dlaczego tytuł postu: "....objadanie się. Co to jest ?" Odpowiedź: Jest to nałóg jedzenia.4/  Jak się go pozbyć?2/

    • Co to jest to objadanie się?3/
    • Ja to powiem krótko że jest to jedzenie dużo i często.
      Dlatego ludzie tak jadający mają zwykle nadwagę. 


       


      Gruby chłopiec zajadający hamburgera.Obraz stockowy autorstwa Pixmac
    • Żeby tak zatytułować aktualny post przekonały mnie trzy przyczyny:
      • Dla wielu osób ich nadwaga jest utrapieniem. U części spośród nich przyczyną ich nadwagi jest nadmierne objadanie się. Przyczyną tej nadwagi jest  ich faktyczne uzależnienie  od jedzenia. Dlatego te osoby bezskutecznie walczą z nadwagą, zamiast ograniczyć swoje objadanie się
         
    Apetyczna czekoladowa pokusa dla łasuchów. Obraz stockowy autorstwa Pixmac
     - licensed picture from Pixmacobraz na licencji Pixmac
     
        Ja osobiście nie jadam i nie przepadam za czekoladą, może dlatego, że jedzenie jej zbyt dużo może spowodować zaparcie. Kiedyś lubiłem jeść czekoladę gorzką.
      • Ja sam lubię dużo zjeść.
      • W tym czasie w bibliotece przypadkowo trafiła w moje ręce książka Pana doktora Marka Bardadyna: "nałóg jedzenia"
Ta książka bardzo dobrze wyjaśnia dlaczego obecnie objadanie się dla nas jest tak uciążliwe i dlaczego nasi przodkowie nie mieli z tym problemu.
 


Pierwsza strona okładki książki Pana doktora Marka Bardadyna: "nałóg jedzenia"

To jest właśnie efekt objadania się. Ludzie, którzy nadmiernie objadają się, po prostu nie mieszczą się w swoje ubrania.
"Nałóg jedzenia to najbardziej podstępne uzależnienie , które zabija najwięcej ludzi, a wielu pozbawia sprawności i radości życia."1/
Jest to prawdopodobnie pierwsza książka, która szeroko omawia uzależnienie od jedzenia: 
 Na początku   jest wyjaśnienie jak i dlaczego powstaje to uzależnienie. Później są przykłady kilkunastu nałogowców. (Nałogowcem można zostać także zdrowo się odżywiając!!!) Przy pomocy testu każdy może sprawdzić, czy jest już nałogowcem.W części III książeczki autor proponuje jak wykorzystać czas, zmianę stylu i dietę(Która może być przyjemna!!!), oraz motywację dla ważności właściwego odżywiania. Motywacja musi pomóc znaleźć powód, aby nowy sposób odżywiania był lepszy od poprzedniego objadania się. Na końcu znajduje się: Program kuracji odwykowej.


    • W ciągu kilku dni ją przeczytałem tą książeczkę (tylko 116 stron). I byłem zaskoczony że od wielu lat lubię dużo zjeść, a nie przybieram na wadze. Dopiero po zastanowieniu się doszedłem do zaskakującego dla mnie wniosku: Przez wiele lat podejmowałem różne działania, aby uregulować sobie wypróżnienie bez stosowania środków przeczyszczających. Dzięki tym działaniom wypracowałem własny system ochronny przed nadmiernym objadaniem się. Ten mój system ochronny nie jest doskonały, ale jest skuteczny.
      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/
  • Objaśnienia:
        1/ Cytat ze strony: 40 książki Pan Marka Bardadyna.
        2/ W dniu 6.11.2013 wieczorem edytowałem wpis i próbowałem usunąć tabelę z wykazem księgarń w których można kupić książkę Pana Marka Bardadyna: „nałóg jedzenia” dokonałem niewielkich zmian w tekście między innymi poprawiłem tytuł zgodnie z oryginałem książki. Wspomnianej wyżej tabeli nie udało mi się dzisiaj usunąć. Za zaistniałe niedogodności bardzo Państwa przepraszam. 
        3/ Dziś 7.11.2013, mimo, że prawie cały kolejny dzień usiłowałem znaleźć przyczynę stałego istnienia tej tabeli, nie udało mi się tej przyczyny ustalić. Wyjaśniam: ta tabela powinna się pojawiać tylko po najechaniu na link z tytułem książki.

        Zastanawiam się, czy przyczyną tych kłopotów z tabelą nie jest fakt, że jest to 13 (pechowy?) post w tym blogu.
        Na razie pozostawiam ten post w takim stanie jak jest.
        I bardzo Państwa przepraszam za zaistniałą niedogodność.

        Pozostawiam ten post w takim stanie,ponieważ muszę się zająć przygotowaniem nowego postu do tego blogu. Poza tym od ciągłego manipulowania myszą boli mnie prawa ręka. Jak tylko będę miał czas zajmę się sprawą tej tabeli ponownie.

        W poście poprawiłem błędnie wpisane nazwisko autora Pana doktora Marka Bardadyna. Za tę pomyłkę bardzo przepraszam Pana doktora.
         
        4/Przepraszam Państwa za wprowadzenie w błąd w moich przypisach do tego postu.
        Wyjaśniam: Źle zrozumiałem pojawianie się tabeli księgarń po wstawieniu do mojego blogu widgetu w ramach Programu Partnerskiego Firmy Ads4books. Ta tabela ma ułatwiać klientom zorientowanie się, w jakich księgarniach mogą zakupić książkę o której piszę w tekście postu. Takie tabele są rozwinięte także na innych witrynach współpracujących z tym Programem Partnerskim.

    Pozdrawiam:
    Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz