niedziela, 20 października 2013

Przykład: moje kolacje kiedyś i obecnie


    Witam,

  • Jak zmieniały się moje kolacje w przeciągu kilkudziesięciu lat? Są to tylko przykłady moich upodobań w tym zakresie. Każdy powinien tak przygotowywać swoje kolacje, aby były przede wszystkim smaczne i zdrowe.3/
    • W poniższych podpunktach podaję jak wraz z upływem wieku zmieniały się moje upodobania w zakresie kolacji.
    • Kiedyś moje kolacje to były kanapki z wędliną, a pod wędliną na maśle leżał plasterek cebuli.1/ I tych kanapek było często tak dużo jak jadałem na śniadanie.
Świeże białe pieczywo obraz stockowy autorstwa Pixmac.

    • Później moje kolacje to były: wędlinę położoną na chlebie smarowałem chrzanem i na to kładłem rozgnieciony niewielki kawałeczek czosnku i tę wędlinę obracałem chrzanem i czosnkiem do chleba.1/ (Wtedy już przestałem już smarować chleb masłem.) Oczywiście tych kanapek było nieraz prawie tyle co jadałem na śniadanie. Czasami przed tymi kanapkami jadłem dwa, albo trzy mniejsze pomidorki. 
       
Kanapki z kiełbasą i herbata. Obraz stockowy autorstwa  Pixmac.
    • Z wędlin jadłem początkowo kiełbasę, później różne pieczenie. Był okres, że lubiłem jeść pewien rodzaj boczku. Był smaczny i dosyć tłusty. Nazywał się rolada wiejska. Kiedyś sobie pomyślałem, ze muszę zrezygnować z tego boczku, bo jest za tłusty i dlatego jest dla mnie niezdrowy. Ponieważ ja chciałem jeszcze dłużej pożyć, z jedzenia tego boczku zrezygnowałem.
    • Czasami jak późno jadłem zbyt syty obiad, na kolację jadałem dosyć dużą porcję surówki: marchew z anansem, marchew z jabłkiem, marchew z rzepą , koperkową, porową, czerwoną kapustę, buraczki i inne.2/
    • Ostatnio na kolację przestałem jadać kanapki z wędliną. I od czerwca bieżącego roku kanapki zacząłem smarować serkami twarogowymi i muszę przyznać że posmakowały mi. I obecnie nie zamierzam wracać do jadania wędliny na kolację.
    • A jeśli do kanapek z serem chcę zjeść czosnku, to czosnek kroję na malutkie kawałeczki i rozgniatam te kawałeczki czosnku. I między poszczególnymi kęsami posiłku pogryzam kawałeczek czosnku. Oczywiście nikogo do tego nie nakłaniam. Ktoś powiedział lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego wolę zjadać przy kolacji profilaktycznie niewielką ilość czosnku.
    • W tym roku z ciekawości kupiłem jogurt bałkański gęsty w dosyć dużym opakowaniu (około 400 gram) i chętnie go zjadłem zamiast kolacji. I polubiłem go.
    • Co pijam do kolacji? Przez wiele lat chętnie pijałem herbatę czerwoną. Poniewa ta herbata sprzyja odchudzaniu (mówi się o niej, że jest zabójcą tłuszczu), a ja w zeszłym roku dużo schudłem (25kg w ciągu 10 miesięcy) musiałem z niej zrezygnować. 4/
    • Przez pewien czas pijałem herbatę z cykorii. Nawet mi smakowała. Zrezygnowałem z niej: cykoria w torebce często tworzy bryły, bo szybko wchłania wodę.4/
    • Ostatnio pijam przy kolacji herbatę czarną.4/
    • Po szczególnie sytych posiłkach brałem i biorę sylimarol lub raphacholin.
      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/
  • Objaśnienia:
    1/ Pisałem o tym w moim poscie z dnia 26 sierpnia 2013 roku: Kanapka z wędliną oraz z cebulą lub z czosnkiem
    2/ o tym pisałem w moim poście z dnial 30 wrzesnia 2013 roku: ......surówki warzywne, sałatki warzywne.
    3/ Wiem, że wiele osób zwraca uwagę przed wszystkim, żeby posiłki były smaczne w momencie jedzenia. Przykładem są fastfoody. Szczególnie młode osoby często nie starają się, żeby ich posiłki były zdrowe. To jest ich i tylko ich decyzja.
    4/ O napojach jakie pijałem i pijam do moich posiłków napiszę w którymś z następnych postów.

    Pozdrawiam:
    dickkor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz