wtorek, 22 kwietnia 2014

...naturalne leki: warzywa, owoce, zioła i przyprawy ziołowe

 
    Witam,
  • Chętnie stosujemy leki chemiczne, a nie zawsze chętnie  naturalne. Dlaczego?*
    • Mamy wspaniałe naturalne leki pomagające w zachowaniu zdrowia: warzywa i owoce; zioła i przyprawy ziołowe; rośliny lecznicze; propolis (kit pszczeli); bursztyn, a nawet herbata czarna i zielona.**



    • Niestety tych środków pomagajacych w zachowaniu zdrowia nie umiemy docenić. Dlaczego? Bo te naturalne leki działają powoli i wymagają dłuższego systematycznego stosowania. Dla nas jest to oczywiście niewygodne, bo my chcielibyśmy, żeby leki stosowane przez nas działały błyskawicznie.
    • Dlatego powodzenie mają lekarstwa chemiczne, które działają bardzo szybko i skutecznie: Niedawno usłyszałem w telewizji, że lek przeciwbólowy likwidował ból już po zażyciu jednej tabletki. Tylko, że ten lek często likwiduje sam ból, ale nie likwiduje jego przyczyny. Poza tym w tym leku jest to mocna dawka środka przeciwbólowego. Często ten ból powróci po jakimś czasie i ponownie trzeba zażywać ten lek.
    • Jak słucham o cudownej skuteczności leków chemicznych to zawsze nasuwa mi się kilka pytań:
      • Jakie będą dla nas konsekwencje zażycia tak mocnego leku, jeśli później na przyjęciu będziemy pili alkohol?
      • Jakie będą konsekwencje, jeśli po zażyciu tego leku dana osoba siądzie za kierownicą samochodu? Czy będzie w stanie prawidłowo reagować w czasie trudnych sytuacji na drodze?
      • Jakie będą konsekwencje zażycia tego leku przez kobietę w ciąży? Czy w przyszłości urodzi zdrowe dziecko?
    • Mój własny przykład: Kiedy pracowałem zawodowo, gdy tylko podejrzewałem, ze grozi mi zaziębienie lub grypa zażywałem lekarstwo Scorbolamid i jechałem w podróż służbową zamiast na przykład wygrzać się. Prawdopodobnie z tego powodu kiedy u mnie obecnie pojawi się kaszel lub katar nie mam nigdy gorączki. A gorączka w trakcie zaziębienia oznacza, ze organizm walczy z bakteriami i wirusami.
    • Wcześniej nim poznałem Scorbolamid wielokrotnie przekonałem się, że naturalne leki (na przykład czosnek, sok z cytryny lub z grapefruita) wspaniale pomagały mi w powrocie do zdrowia lub w zapobieżeniu zaziębieniu lub grypie.
    • Leki chemiczne są potrzebne, ale powinny być stosowane z rozwagą. Te leki powinny stosowane szczegónie wtedy, kiedy jest poważne zgrożenie zdrowia i życia.
    • Dlatego należy pomyśleć o profilaktyce. Do tego celu nadają różne warzywa i owoce, zioła i inne rośliny lecznicze.
    • Ja jeśli zaczyna u mnie kaszel katar zażywam systematycznie niewielką ilośći czosnku. Oczywiście po kilku dniach idę do lekarza rodzinnego, ale nie po lekarstwo, a po to, żeby mi osłuchał płuca.
    • Przedstawiam książkę Państwa: Jana Schulza i Edyty Uberhuber: "Leki z Bożej Apteki" .
    • W książce tej autorzy zaznajamiają nas jak stosować naturalne leki: warzywa, przyprawy i zioła do leczenia różnych dolegliwości.
    Pierwsza strona okładki książki Państwa Jana Schulza i Edyty Uberhuber: „Leki z Bożej apteki” z Wydania 21 (Wydało ją Wydawnictwo „Nowe Spojrzenia” w 2011 roku) Właśnie z powodu popularności tej książki zdecydowałem się ją przedstawić w tym poście.
      Wyjaśnienie: Przy sporządzaniu tego opisu korzystałem z książki wydanej w 1989 roku przez Wydawnictwo „Znaki Czasu” (Wydanie szóste). Była to dla mnie jedna z pierwszych książek z których dowiedziałem się o leczniczych właściwościach wspomnianych niżej ziół i warzyw. Ponieważ nie mam dostępu do nowego wydania tej książki, dlatego nie będę cytował całego spisu treści z mojej książki. Podam tylko moim zdaniem jego ważniejsze fragmenty, które i dziś są jak najbardziej aktualne.
    Część II
    Jak zachować zdrowie”1/
    W części autorzy poruszyli aktulne i dziś dla naszego zdrowia tematy. Cytuję tylko niektóre z nich: „Więcej jarzyn i owoców – mniej cukru i mięsa”; „Czy spożywanie mięsa jest konieczne​”; „Znaczenie postu”; „Wpływ wody na ustrój”; „Znaczenie picia wody i herbaty ziołowej”; „Czym jest i co to jest równowaga kwasowo- zasadowa”
    Część III
    Każdy może stać się lekarzem dla siebie”
    W części tej wymienione są różne choroby określane jako choroby cywilizacyjne oraz sposoby ich leczenia przy pomocy diet oraz postów i półpostów.
    Część IV
    Porady praktyczne z „Apteki Bożej”
      W części tej w rozdziałach od 1-14 podane są porady w zakresie stosowania ziół szwedzkich, propolisu, bursztynu, aloesu, oraz ziół w leczeniu chorób (serca; wątroby i dróg żółciowych i innych) oraz różnych dolegliwości (zioła: przeciwbiegunkowe; przeciwzapalne;
    przeczyszczające; i inne).
    W rozdziale 15 „Ziołowe przyprawy kuchenne”(Cytuję pełne tytuły podrozdziałów ponieważ one bardzo trafnie określają poszczególne przyprawy):(„Cebula - leczy”; „Czosnek – wielostronny pomocnik”; „Chrzan – pomaga przy trawieniu”; „Jałowiec – środek „oczyszczjący krew””; „Kminek - reguluje trakt trawienny”; „Koper – pobudza apetyt”; „ Majeranek – przeciw złemu trawieniu”; „Gorczyca – poprawia przemianę materii”; „Lubczyk – środek moczopędny”.
    Rozdział 17„Jarzyny lecznicze” (kapusta; buraki czerwone; seler; pietruszka; marchew)
    Rozdział 18.„Zioła o nadzwyczajnej mocy”(„Nagietek lekarski”; „Pokrzywa”; „Skrzyp”; „Mniszek lekarski”; „Tatarak”; „Czarna jagoda”.)
      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/
  • Objaśnienia:
    1/ W książce całe tytuły części są pisane dużymi literami.
    Pozdrawiam:
    Ryszard Roszkowski
    Ps.*/ Jeszcze raz bardzo przepraszam z nieopublikowanie 19 kwietnia 2014 wcześniej zapowiedzianego postu. Przyczyną było moje zachorowanie na grypę jelitową. Mimo tej dolegliwości chciałem ten post opublikować. Niestety nie zdążyłem, brakło mi 15 minut. Ponieważ Wielkanoc jest największym (jak sam pisałem) Świętem dla katolików, nie chciałem tego postu publikować, kiedy zaczął się dzień 20.4.2014 (Wielkanoc).
      Dziś (22.4.2014) nie czuję się lepiej, dlatego ten post publikuję dopiero teraz.

      **/ Osoby z różnymi dolegliwościami chcąc jeść surowe potrawy muszą najpierw porozumieć się w tej sprawie z lekarzem. Nie wszystkie osoby z różnymi dolegliwościami   mogą spożywać surowe warzywa i owoce. Proszę zapoznać się z Ostrzeżeniem!!!
    Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz