niedziela, 7 października 2018

Moje doświadczenie z olejem kokosowym nieoczyszczonym

Dzień dobry,
  1. Przykłady produktów z kokosa. Moje zafascynowanie się olejem kokosowym. Niedawne moje wstrząsające odkrycie: kwaśny smak po spożyciu oleju kokosowego. Prawdopodobna przyczyna tego kwaśnego smaku w żołądku. Mimo to uważam, że warto korzystać z oleju kokosowego, ale trzeba obserwować jak na niego reaguje dany organizm.

    Fresh coconut pulp pieces in jars, coconut oil bottles, homemade nut milk, organic cosmetic beauty products for hair and body care.
    Świeże kawałki miąższu kokosa, butelka z olejem kokosowym, mleko orzechowe (z kokosa), organiczne kosmetyki z kokosa do pielęgnacji włosów i ciała.


    1. Przez prawie 2 lata bezkrytycznie korzystałem z oleju kokosowego. Przez półtora roku jadałem go prawie codziennie na kolację: słomki z ciasta ptysiowego z prywatnej piekarni-ciastkarni posmarowane olejem kokosowym. Wieczorem kiedy kładłem się spać miałem kwaśny smak w żołądku. Ponieważ do rana ten kwaśny smak ustępował nieprzejmowałem się nim.
    2. Na początku tego roku zdecydowałem się zrezgnować z jadania kolacji: słomek z olejem kokosowym. Dlatego ograniczyłem jadanie oleju kokosowego. Oczywiście nadal oleju kokosowego chętnie używałem do okraszania jabłek z kompotu. Nadal chętnie używałem oleju kokosowego do smażenia naleśników. W czasie infekcji chętnie jadałem na śniadanie kilka kromek chleba posmarowanych niewielką ilością miodu i niewielką ilością oleju kokosowego.

    1. Niedawno zdarzyło mi się na kolację zjeść chleba z olejem kokosowym i znów czułem w kwaśny smak w gardle. Wtedy zrozumiałem, że podobny kwaśny smak miałem poprzednio po jedzeniu słomek z olejem kokosowym. Jest mi bardzo przykro, że muszę zrezygnować z jadania oleju kokosowego nieoczyszczonego.
    2. Nie wiem co jest przyczyną tego kwaśnego smaku. Może pojawiająca się u mnie niedokwasota (brak kwasu solnego w żoładku.
    3. W każdym razie nikogo niezniechęcam do korzystania z oleju kokosowego. Raczej zachęcam do uważnego obserwowania swojego organizmu po spożyciu oleju kokosowego nieoczyszczonego lub produktów z niego.
    4. Kilka przykładów korzystnego stosowania oleju kokosowego lub innych składników kokosa (podaję z pamięci na podstawie książki Pana Dr Bruce Fife:“Zdrowe oczy”):”
      1. na początkowych stronach wspomnianej wyżej książki Autor opowiada: Starsze małżeństwo tuż przed operacją na oczy pojechało na wycieczkę, gdzie rosły palmy koksowe. W czasie rozłupywania świeżego koksa kobiecie na oko prysnęła woda z tego kokosa. Później okazało się, że operacja na to oko była niepotrzebna.
      2. Na jednej z trochę dalszych stron Autor wspomina o możliwości korzystnego wpływu stosowania oleju kokosowego na zdrowie włosów. Podobno wiele kremów do włosów jako podkład wykorzystuje olej kokosowy.
      3. Na dalszych stronach Autor opisuje przykład Pani Doktor , która podając systematycznie swojemu mężowi olej kokosowy nieoczyszczony wyleczyła go z choroby Alzheimera. Po pewnym czasie jej mąż zaczął korzystać z komputera.
    5. Wszystkie powyższe informacje podaję z pamięci, ponieważ tę książkę czytałem jakiś czas temu. Jeśli Państwa zainteresuje książka Pana Dr Bruce Fife: “Zdrowe oczy”, to warto jej poszukać w tej samej księgarni do której poniżej podaję link.

      .(Link do postu z 30 kwietni 2017 w tym blogu o tej książce: Książka kucharska "Zdrowe oczy", czyli jak.
    6. Wiecej informacji na temat oleju kokosowego nieoczyszczonego znajdziecie Państwo w książce Pana Dr Bruce Fife: “Cud oleju kokosowego”


  1. Objaśnienia:
1/
2/

Z wyrazami szacunku
Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz