czwartek, 23 kwietnia 2020

Lecznicze układy rąk z Ayurwedy czyli „Ćwiczenia Joga Mudry”

Dzień dobry,
  1. Zdjęcia dwóch mudr, które od wielu lat chętnie stosuję dla wspomagania leczenia (zaleconego przez lekarza) przeziębienia lub grypy. Moje doświadczenia ze stosowaniem mudr dla do wspierania leczenia zaleconego przez lekarza. Ważne informacje dla osób stosujących mudry. Książeczka „Ćwiczenia Joga Mudry” z serii „Porady lekarza rodzinnego”.



Shankh Mudra Zdjęcie z Banku Zdjęć „Photogenica”. Mudra Muszla.



Linga mudra Zdjęcie z Banku Zdjęć Photogenica. Mudra podnosząca. Niestety w prezentowanej przeze mnie książeczce nie ma przedstawionej mudry. A szkoda. Ćwiczenie to jest korzystne przy dolegliwościach dróg oddechowych: kaszel, katar, zapalenie płuc, przeziębienie, kłopoty z zatokami przynosowymi. Uwaga jeśli tą mudrę stosuje się zbyt często może dojść do apatii lub letargu. Ponieważ w tej książeczce tej mudry nie ma wyjątkowo podaję sposób jej wykonania: Dłonie obu rąk składamy razem, tak aby ich palce ze sobą skrzyżowane. Kciuk na przykład prawej ręki odstaje i otaczają go palce drugiej ręki: kciuk i palec wskazujący.


    1. Postanowiłem w tym poście napisać o mudrach. Mudry są to określone układ dłoni i palców, które stosowane profilaktycznie wzmacniają i energetyzują organizm człowieka. Te mudry wywodzą się z Ayurwedy-starożytnej indyjskiej medycyny. Te mudry pomagały starożytnym Hindusom pobudzać ich organizmy do pracy. Przed stosowaniem mudr proszę przeczytać informację ze stron 3-6 książeczki. Bardzo proszę też uważne przeczytanie wyjaśnień umieszczonych w książeczce przy każdej mudrze.

    1. Mudry stosuję już w swoim życiu ponad 20 lat. Też nie bardzo wierzyłem w ich skuteczność. Kiedyś się przejadłem i bolał mnie żołądek. Wtedy zastosowałem „Mudrę Energii”. Ku mojemu zaskoczeniu po około godzinie czasu wypróżniłem się i ból ustąpił.

    1. Innym razem zjadłem za dużo i czułem się bardzo wzdęty. Wtedy zastosowałem „Mudrę wody”. Po pewnym czasie poszedłem do toalety i pozbyłem się nadmiaru wody i poczułem wyraźną ulgę.

    1. Mudrę wiedzy” stosowałem aby szybciej zasnąć.

    1. Kiedyś po nieprzespanej nocy bardzo mi się chciało spać. Wtedy też zastosowałem „Mudrę wiedzy”. Po pewnym czasie poczułem orzeźwienie i dotychczasowa senność całkowicie przeszła.

    1. Najczęściej i najchętniej przy wspomaganiu leczenia przeziębienia lub grypy zaleconego przez lekarza stosowałem: Mudrę „Muszla” , Mudrę „Głowa smoka”; Mudra „Podnosząca”; Mudra „Flet Mantejski” (W innej książeczce spotkałem nazwę: „Flet Majtreji”).

    1. Kiedy przygotowywałem post o przeziębieniu i grypie chciałem też napisać o skuteczności mudr przy wspomaganiu leczenia przeziębienia i grypy. Wtedy stwierdziłem, że mudry są tematem na cały post. Bardzo się ucieszyłem, gdy zobaczyłem na którymś z portali reklamę książeczki: „ Ćwiczenia Joga Mudry.”.



    1. Przedstawiam Państwu Książeczkę z serii Porady Lekarza Rodzinnego: Ćwiczenia Joga Mudry. Opracował ją Zespół Redakcyjny. Wydało ją Wydawnictwo „Literat” z Torunia.
    2. Przedstawiam Państwu z tej książeczki nazwy poszczególnych mudr oraz krótkie wyjaśnienie ich zastosowania1/:

„Mudry”;”Czakry”;

          1. Mudra ”Wiedzy” [Ta mudra wzmacnia koncentrację i pamięć, pomaga przy bezsenności i nadmiernej senności, przy wysokim ciśnieniu krwi i przypadku depresji];

  1. Mudra „Ziemi ( Likwiduje deficyt energetyczny organizmu, dzięki tej mudrze poprawiamy samoocenę i zaufanie do siebie samego);

  1. Mudra „Morski grzebień” [Zalecana jest ludziom mający kłopoty z łaknieniem, także mających kłopoty z wchłanianiem pokarmów w przewodzie pokarmowym. Dzięki tej mudrze wzrasta apetyt, poprawiają się procesy trawienne.];

  1. Mudra „Wody” [Ta mudra korzystna jest dla ludzi, którzy mają nadmiar wody lub śluzu w płucach lub w żołądku; Ta mudra pomaga przy wzdęciach, kolkach, oraz przy schorzeniach wątroby];

  1. Mudra „Wiatru” [Ta mudra pomaga przy drżeniu szyji, rąk, głowy; Pomaga także przy bólach korzonkowych i reumatyzmie]:

  1. Mudra „Słońca” [Ta mudra jest pomocna w stanach przemęczenia. Umożliwia zwiększenie aktywności];


  1. Mudra „Księżyca” [Tą mudrę można stosować przy nadmiarze energii lub wewnętrznym niepokoju; Pomaga przy bezsenności.];

  1. Mudra „Trzeciego oka” [Korzystnie wpływa na nasz umysł; wzmacnia naszą intuicję: leczy, choroby uszu, oczu, zatok i nosa oraz połączone z nimi bóle głowy];

  1. Mudra „Energii” [Ta mudra pomaga w oczyszczaniu organizmu; działa te przeciwbólowo, jednocześnie usuwa z organizmu wszelkie szkodliwe substancje(toksyny); korzystnie wpływa na układ moczowy i kręgosłup];

  1. Mudra „Ratująca życie” [Ta mudra może być pierwszą pomocą przy zawale lub ataku serca i innych tego typu dolegliwościach. W jednej z książek o mudrach wyczytałem, że ta mudra awaryjnie działa jak nitrogliceryna. Stosując tą mudrę można pomóc nie tylko sobie, ale także bliskiej osobie lub znajomemu.];

  1. Mudra „Życia” (Pomaga nam wyrównać potencjał energetyczny organizmu; pomaga przy zaburzeniach wzroku; Warto ją stosować w momencie zmęczenia lub wyczerpania];

  1. Mudra „Życzeń” [ Mudra ta wzmacnia naszą podświadomość w realizacji życzeń; pomaga w oczyszczaniu zatok];
  2. Mudra „Muszla” [Mudra ta pomaga w leczeniu dolegliwości krtani i gardła, także przy chrypce; Powinni z tej mudry korzystać wszyscy ci, którzy w pracy wykorzystują głos: mówcy, śpiewacy i nauczyciele];

  1. Mudra „Krowa” [Mudra ta pomaga leczyć bóle korzonkowe, bóle reumatyczne i dolegliwości stawów];

  1. MudraŻółw”[Stosowanie tej mudry pomaga przy schorzeniach układu krążenia, oraz przy przemęczeniu i osłabieniu];

  1. Mudra „Głowa Smoka” [ta mudra pomaga przy chorobach jamy gardłowo-nosowej: górnych dróg oddechowych oraz przy schorzeniach płuc];

  1. Mudra „Ząb Smoka [Mudra ta pomaga przy stresie, w stanie emocjonalnej niestabilności oraz w kłopotach z zaburzeniami świadomości i koordynacją ruchu];

  1. Mudra „Świątynia Smoka” Stosujemy tą mudrę przy chorobie niedokrwiennej serca, przy zaburzeniach jego rytmu. Dzięki niej osiągamy wewnętrzny spokój];

  1. Mudra „Muladhara” [Ta mudra pomaga przy kłopotach z nerkami, jelitami, odbytnica i jelitami. Pomaga też wzmocnić dolne partie kręgosłupa l pozbyć się strachu];

  1. Mudra „Manipura” [Ta mudra pomaga nam przy stresie i wszelkich zaburzeniach nerwowych. Pomaga przy blokadzie splotu słonecznego likwidując powstałe z tego powodu bóle żołądka];

  1. Mudra „Szybujący Lotos” [ Ta mudra pomaga w stanach zapalnych narządów pustych” i kobiecych narządów rodnych (woreczek żółciowych, jelita , żołądek, macica) oraz schorzeń narządów płciowych];

  1. Mudra „Flet Mantejski” [Ta mudra pomaga na przy przeziębieniach i chorobach płuc, oraz przy uczuciu tęsknoty i smutku.];

  1. Mudra „Tarcza Szambały” [Ta mudra chroni nas przed złymi wpływami obcej energii];

  1. „Mudra „Strzała Wadżra”[ Ta mudra pomaga osobom mającym zaburzenia układu naczyniowego (nadciśnienie i niewydolność krążenia)];

  1. Mudra „Garuda” [Mudra zalecana w przypadku wyczerpania. Warto ją stosować w chorobach układu krążenia];

    2. Objaśnienia:
1/ Więcej szczegółowych informacji o zastosowaniu danej mudry oraz o sposobie jej wykonywania znajdziecie Państwo w samej książeczce przy opisach poszczególnych mudr.

2/

Z wyrazami szacunku
Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz