wtorek, 17 listopada 2020

Książka kucharska: „Czysty talerz” to „Część I przepisy”…

...na różne okazje, oraz Część II Uzdrawiające oczyszczanie na specjalne okazje:”Spalanie tłuszczu”; „Odtruwanie z metali ciężkich”; „Wsparcie nadnerczy”; „Eliminacja kandydozy”; „Zdrowe serce”; „Ajurweda dla wegetarian”.


Dzień dobry,

  1. Co to jest zdrowe jedzenie? I dlaczego jest takie ważne? Moje spojrzenie na zdrowe jedzenie. Niektóre moje wybory w zakresie zdrowego jedzenia. książka kucharska Pani Gwyneth Paltrow: „Czysty talerz”



Fresh garlic. Świeży czosnek. Zdjęcie z Banku Zdjęć Photogenica. W poprzednich latach kiedy czułem się zagrożony przeziębieniem chętnie na kolację w kanapkach z wędliną jadałem pokrojony czosnek. Obecnie ze względu na brak sztucznej szczęki pozostaje mi posypywać chleb pokrojonymi listkami czosnku niedźwiedziego. Ten czosnek podobno nie śmierdzi tak jak jego kuzyn ze zdjęcia.

 

    1. Co to jest zdrowe jedzenie?

    1. Jest to jedzenie takich pokarmów, które korzystnie wpływają na nasze samopoczucie psychiczne i fizyczne. Po prostu takie jedzenie dodaje nam energii i ochotę do życia, oraz poprawia nam humor. My sami często jadamy ulubione przez nas pokarmy. Niestety nie zawsze zdrowe. Oczywiście każdy organizm ma inne potrzeby i musimy dążyć, aby te potrzeby zaspokajać, dla lepszego samopoczucia psychicznego i fizycznego.1/

    1. Wyjaśniam, że ja podobnie jak Autorka książki nie mam żadnej superdiety, oraz nie objadam się tylko ściśle zdrowymi pokarmami. Staram się, aby moje posiłki zawierały zdrowe pokarmy, ale przede wszystkimi te posiłki musi zaakceptować mój układ trawienny. Te posiłki muszą i ładnie wyglądać (szczególnie kiedy jem w barze) i smakować. Niestety w najbliższym czasie nie mam szans na jadanie posiłków barze. A szkoda! Bo będąc w porze obiadowej pobliżu znanego mi baru chętnie zjadałem tam obiad.

    1. Moje wybory w zakresie zdrowego jedzenia:

      1. Był taki czas, że na śniadanie chętnie zjadałem kilka kanapek chleba posmarowanych niewielką ilością miodu, oraz niewielką ilością oleju kokosowego nieoczyszczonego. Zrezygnowałem z takich śniadań, bo okazało się że po nich byłem bardzo senny. Później gdzieś wyczytałem, że to miód działa tak nasennie.

      1. Obecnie na śniadanie chętnie jadam chleb z wędliną dobrze posmarowaną ćwikłą z chrzanem. (Trochę trwało nim znalazłem ćwikłę z chrzanem o odpowiednim dla mnie składzie. Dla mnie ćwikła z chrzanem była trochę za ostra. Ale przyprawy o jedzenia każdy musi sobie sam wybrać.).

      1. Na obiad (jako główny składnik) lubię jadać ziemniaki z klopsami lub jakimś kotletem.

      1. Lubię też na obiad jadać makaron z twarogiem okraszony smalcem. Lepiej było byłoby jeść makaron z twarogiem i ze skwarkami.

      1. Na kolację jadam: ze dwa banany i małe kanapki posmarowane masłem niesolonym ghee i ćwikłą z chrzanem. Niestety lubię też sobie zjeść coś słodkiego.


    1. Przez kilka lat prezentowałem Państwu różne książki kucharskie zawierające różne przepisy kulinarne dotyczące zdrowego żywienia, ale książka kucharska Pani Gwyneth Paltrow troszkę mnie zaskoczyła. Dlaczego?

    1. Bo w swojej książce kucharskiej: „Czysty talerz” Pani Gwyneth Paltrow: W I części przedstawia pokarmy, które korzystnie wpływają na jej kondycję fizyczną i psychiczną. A w „II części” zamieszcza wywiady z Doktorami- specjalistami różnych dziedzin medycyny zajmujących się kuracjami oczyszczającymi: „Spalanie tłuszczu”; „Odtruwanie z metali ciężkich”; Wsparcie nadnerczy”; „Eliminacja kandydozy”; „Zdrowe serce” oraz „Ajurweda dla wegetarian”. Zamieszcza tam także zalecenia swojej marki lifestylowej „Goop” do tych kuracji oczyszczających. (O tej marce lifestylowej pisze w następnym punkcie.

    1. Pani Gwyneth Paltrow jest aktorką nagrodzoną Oscarami. Jest także autorką wartościowych książek kucharskich. Pani Gwyneth Paltrow jest ”..także założycielką i dyrektorką „GOOP”, nowoczesnej marki lifestylowej promującej dietę, zdrowie, podróże, dbałość o urodę, styl i pracę.” 2/




Oto pierwsza strona okładki książki kucharskiej napisanej przez Panią Gwyneth Paltrow (bardzo grubej i bardzo ciężkiej, ale moim zdaniem bardzo interesującej):”Czysty talerz”. Podtytuł tej książki: „Jedz zdrowiej”.

Książka przedstawia Państwu: „Ponad 100 przepisów i sześć technik

uzdrawiającego oczyszczania zaakceptowanych przez lekarzy”. Książkę wydało w 2019 roku Wydawnictwo: APN PROMISE z Warszawy.

Poniżej przedstawiam Państwu nazwy rozdziałów i podrozdziałów tej książki oraz nazwy tylko niektórych zawartych w niej przepisów (jako przykłady):

„Wstęp”;

„Gotowanie z tą książką” (W tym rozdziale Autorka informuje jakich produktów nie używa w przepisach kulinarnych zawartych w tej książce, oraz czym je zastępuje. W tym rozdziale Autorka określa także wielkość porcji proponowanych w przepisach.)

„Spiżarnia” Określa nam jakie rodzaje składników pokarmowych Autorka stosuje w swoich przepisach kulinarnych:

„Oleje, octy i sosy”;

„Z puszki”;

„Ryże, mąki, makarony i kasze”;

„Do słodzenia”;

„Przyprawy”;

Świeże zioła i warzywa”;

„Podstawowy sprzęt”

„Część I Przepisy

Śniadanie:

„Soccata z kalafiora, groszku i kurkumy”; „Jarmużowe kuku”; „Cukinia z cytryną”; Śniadaniowe Dal”;(…);

„Zupy [„Marchwianka”; „Zupa z pieczonej dyni japońskiej”; „Buraczane gazpacho”; „Gazpacho z ogórka i awokado”; (...)];

„Sałatki, miski i sajgonki” [„Sałatka z grilowanym kurczakiem w sosie imbirowo-cieciorkowym”; ”Surówka marchewkowo-buraczana”; (…); „Miska teriyaki”; (…);”Miska tex-mex”;(…); „Sajgonki ryżowe z warzywami”];

Coś bardziej sycącego” [(…); „Buraczane tacosy” (…); „Kotleciki z białej fasoli i cukini” (...)”Burgery z indyka” (…)];

„Napoje i przekąski” [„Kokosowa mokka z mniszka”; „Napój arbuzowy z nasionami chia”; (…); „Herbatka rumiankowo-miętowa”];

„Podstawy” [(…); „Sos kminkowy”; „Sos ranczerski”];

„Część II Uzdrawiające oczyszczanie”

„Spalanie tłuszczu”

[„Wywiad z Dr Taz Bhatią”: „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop”];

„Odtruwanie z metali ciężkich” [„Wywiad z Dr Jamesem Novakiem; „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop” ];

Wsparcie nadnerczy” (Dieta ta jest przydatna dla osób zmęczonych i wyczerpanych. Powodem tego jest przeciążenie nadnerczy nieznane medycynie zachodniej. Przyczyną tego przeciążenia nadnerczy jest ciągła reakcja „walcz lub uciekaj” oraz nadmierny , silny i ciągły stres)[„Wywiad z Dr Alejandro Jungerem; „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop” ];

„Eliminacja kandydozy” [Wywiad z Dr Amy Meyers; „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop”]”;

„Zdrowe serce” [„Wywiad z Dr Stevenem Gundrym”; „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop” ];

„Ajurweda dla wegetarian” [„Wywiad z Aruną Viswanathan, chirurgiem, laryngologiem i członkiem Akademii Ogólnej Edukacji”; „Krótka lista pokarmów”; „Menu Goop”]


  1. Objaśnienia:

1/ Na podstawie wypowiedzi Autorki książki zamieszczonej na stronie XI (Wstęp).

2/ Cytat i informacja na podstawie informacji zamieszczonej na dole strony 269 książki (Trzecia strona okładki)

Z wyrazami szacunku

Ryszard Roszkowski



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz