sobota, 24 października 2015

Komunikat z 24.10.2015

Witam,

Szybkie znalezienie dostępu do darmowych i płatnych  zdjęć nadających się do mojego blogu okazało się nie takie łatwe jak mi się wcześniej zdawało.

Ja wiem, że jak wpisać w polu wyszukiwania strony startowej hasło: „Darmowe zdjęcia” to pojawi się strona zawierająca co najmniej dziesięć propozycji darmowych zdjęć. Dla mnie niestety jest to tylko teoria, ponieważ każdy z dostawców zdjęć ma inne wymagania odnośnie pobieranych zdjęć.

Wiele tych witryn jest w języku angielskim, który ja znam bardzo słabo. Poza tym nawet w przypadku zdjęć darmowych są pewne ograniczenia: na przykład  jaka licencja dopuszcza publikowanie danego zdjęcia w blogu. Trzeba dowiedzieć się także jak muszę oznaczyć publikowane zdjęcie. Muszę także zorientować się czy te zdjęcia są przydatne dla moich potrzeb. (Interesują mnie zdjęcia dotyczące zdrowego jedzenia, zdrowej naturalnej kuchni. Muszę też mieć możliwość dołączenia do każdego z publikowanych zdjęć komentarza nawiązującego do tekstu aktualnego postu.)

Na przykład: W jednym przypadku  doczytałem się, że udostępniane zdjęcia są darmowe, ale pewne ich elementy (które?)mogą być zastrzeżone. Szczegółowe wyjaśnienie tej sprawy jest zamieszczone w angielsko języcznym blogu.!!! (Oznacza to, że cały tekst tego blogu muszę przetłumaczyć przy pomocy Tłumacza Google. Ale czy to wystarczy do zrozumienia, które elementy danego zdjęcia mogą być  zastrzeżone ? (Niestety tłumaczenie takie jest bardzo nieprecyzyjne).

O  ograniczeniach związanych publikowaniem udostępnionych mi zdjęć muszę wiedzieć wcześniej.

Było by bardzo źle, gdybym opublikował zdjęcia w blogu, a po pewnym czasie okazało się, że naruszyłem pewne przepisy umowy i muszę te zdjęcia natychmiast z blogu usunąć.

Proszę, uwierzcie mi Państwo, że zamiast poszukiwania odpowiedniego dostawcy zdjęć, wolałbym ten czas poświęcić na przygotowanie kolejnych postów.
Dlatego bardzo Państwa przepraszam  za wstrzymanie publikacji postów w mim blogu.

Pozdrawiam,
Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz