poniedziałek, 23 września 2013

naleśniki z różnymi dodatkami




    Witam,

  1. Z czym naleśniki jadłem? Kilka wydawnictw piszących o smażeniu naleśników z różnymi dodatkami.
    1. W poprzednim poście1/ podałem jak smażę naleśniki. W obecnym poście podam Państwu:
      1. Z czym naleśniki jadłem.(Niestety nie wszystkie ja je usmażyłem.)
      2. Tegoroczne wydawnictwa, w których znalazłem przepisy dotyczące przygotowywania naleśników z różnym nadzieniem lub różnymi dodatkami. (Może osobom zainteresowanym uda się te wydawnictwa kupić w kioskach z gazetami lub na poczcie.)
    2. Naleśniki. Do niedawna to była moja ulubiona potrawa. Obecnie moją ulubioną potrawą są racuszki z ciasta naleśnikowego z jabłkami.
    3. Mam różne wspomnienia związane z naleśnikami.
    4. Najpierw smażyła mi je mamusia. Kiedyś pojechała do córki (czyli do mojej siostry) do NRD. Któregoś dnia miałem apetyt na naleśniki. Znalazłem przepis jak je przygotować w ”Książce kucharskiej dla samotnych i zakochanych”.2/
    5. Zgromadziłem potrzebne produkty i powoli usmażyłem je. Smakowały. Tylko stwierdziłem, że użyłem za dużo tłuszczu. Obawiałem się jakiś kłopotów żołądkowych, ale nic się nie zdarzyło.
    6. Kiedyś byłem na Międzynarodowych Wczasach Esperanckich w Międzygórzu. Po śniadaniu pojechałem do Kłodzka. Zwiedzając Kłodzko w bocznej uliczce trafiłem na bar mleczny, w którym podawano naleśniki polewane sokiem jagodowym. Jedna kobieta cały czas smażyła te placki. . Później będąc na wczasach wielokrotnie jeździłem z Międzygórza do Kłodzka specjalnie po to, aby zjeść tych naleśników z sokiem jagodowym
    7. Zdarzało mi się posypywać naleśniki cynamonem.
      Innym razem jadłem je z dżemem pomarańczowym.
    8. Ale najczęściej to po usmażeniu pierwszego naleśnika szybko go zjadam wtedy kiedy smażył się już następny.
    9. Jak nie mam czasu na smażenie kupuję garmażerce kilka w naleśników z serem i podgrzewam je na wodzie lub na tłuszczu.
    10. Niedawno zdarzyło mi się dwukrotnie jeść naleśniki mrożone: najpierw z jabłkami, a ponad tydzień później z serem. Smakowały. Ale zawsze najbardziej smakują mi te usmażone przeze mnie samego.
    11. Kiedyś jak mama smażyła kotlety schabowe, to często zostawało jej potem jajko i mąka. Dodawała tą mąkę do jajka i smażyła mi taki placek podobny do naleśnika. Chętniej jadałem ten placek z kartoflami i surówką zamiast schabowego.
    12. Ponieważ bardzo lubię jeść naleśniki, dlatego zwracam uwagę na różne wydawnictwa, w których piszą o smażeniu naleśników. Przepisów niestety nie podam, ze względu na prawa autorskie.
      1. Naleśniki i placuszki” Wydanie specjalne nr 7/2013 (50) z serii: „Przyślij przepis” Wydane przez „Burda Media Polska Sp. z o. o. ul. Warecka 11 a, 00-034 Warszawa
      2. „„domowe NALEŚNIKI I TARTY” nr 26 czasopisma wydanego przez Firmę Prywatną „Lamar” z Sosnowca (41-206 Sosnowiec 6 P.O. Box 5) (Tytuł oryginalny)

      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/

  2. Objaśnienia:
1/Mój ostatni post z dnia 16 września 2013 roku: Moje smażenie naleśników
2/ Smażenia naleśników uczyłem się z „Książki kucharskiej dla samotnych i zakochanych” wydanej w 1977 roku przez Wydawnictwo: „Iskry”. Autorzy tej książki: Maria Lemnis, Henryk Vitry.
    Pozdrawiam,
    Ryszard Roszkowski




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz