poniedziałek, 9 września 2013

przyprawy ziołowe i mieszanki przypraw



    Witam,
  • Dlaczego stosujemy przyprawy ziołowe? Ebook-przegląd przypraw. Różne mieszanki przypraw.
    • W jednym z poprzednich postów 1/ zapowiedziałem, że więcej napiszę o przyprawach, w którymś z kolejnych postów. Dziś właśnie piszę o przyprawach ziołowych.
    • Wiele lat temu, gdzieś wyczytałem, że przyprawy ziołowe stosowane do potraw5/ dostarczają nam potrzebne składniki (różne witaminy i składniki mineralne) ułatwiające nam trawienie tych potraw. Brak tych składników naszych pokarmach zmusza nasz układ trawienny do pobierania tych składników z własnych zapasów naszego organizmu. A przecież te składniki mogą być potrzebne naszemu organizmowi do innych celów.
    • Potwierdza to gdzieś przeczytana przez mnie wypowiedź6/ jakieś kobiety: Nigdy nie mogła jeść bigosu, bo po nim zawsze się bardzo źle się czuła. Niedawno na przyjęciu u znajomych zjadła bigos i po nim świetnie się czuła. Przypuszczam, że osoba przygotowująca bigos u znajomych przyprawiła go odpowiednimi przyprawami, dlatego był łatwiejszy do strawienia.
    • Osobom odważniejszym , które zechcą tworzyć z ziół i przypraw własne mieszanki przypraw polecam ebook Pani Anny Popis-Witkowskiej wydany przez Internetowe Wydawnictwo "Złote Myśli " : "Przyprawy do każdej potrawy" .


    • Kilka dni temu byłem w sklepie zielarskim i stwierdziłem tam różne przyprawy ziołowe, (ściślej są to mieszanki przypraw)(bez niekorzystnego glutanianu sodu): Przyprawa Prowansalska, Czubryca, Przyprawa Zbójnicka, Podlaska przyprawa do dań z jaj, Przyprawa podlaska do zupy pomidorowej, Podlaska przyprawa myśliwska, Przyprawa Włoska, Przyprawa Visanka, Przyprawa Staropolska, Przyprawa Śródziemnomorska, Czosnek Niedźwiedzi. Poniżej podaję informacje o składnikach mieszanek przypraw, które stosowałem lub aktualnie stosuję (W objaśnieniach podaję informację o producencie mieszanki przypraw):
    • Przyprawa Staropolska3/
      • składniki: kozieradka, majeranek,, lubczyk, czarnuszka, pieprz turecki, tymianek, oregano, bazylia, minimalna ilość soli i susze warzywne.
    • Przyprawa: Śródziemnomorska3/:
        Składniki: bazylia, cząber,estragon, gałka muszkatowa, liść laurowy, tymianek, kurkuma, czosnek, cebula, pieprz czarny i minimalna ilość soli.
    • Przyprawa Włoska3/:
        Składniki: lubczyk, cząber, majeranek, pieprz turecki, czarnuszka, susze warzywne, sól
    • Podlaska przyprawa myśliwska4/:
      • Składniki; tymianek, cząber (po 20%), pieprz naturalny, mięta, ziele angielskie, majeranek, jałowiec, papryka, kolendra, szałwia, rozmaryn, warzywa (w różnych proporcjach))
    • Czosnek niedźwiedzi 4/. (Ściślej są to jego wysuszone liście). Według informacji na tylnej ściance opakowania czosnek ten nie posiada tak nielubianego przez wiele osób zapachu czosnku. Niestety według mnie czosnek niedźwiedzi, który mam przed sobą ma jedną niewielką wadę: Kiedy posypuję czosnkiem niedźwiedzim kanapki razem z pokruszonymi liśćmi czosnku pojawiają się zdrewniałe części tych liści, których mój układ trawienny nie przetrawi i muszę je usuwać.
      /Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/
  • Objaśnienia:
    1/ Pisałem te słowa w zamieszczonym w dniu 26 sierpnia 2013 roku poście: Kanapka z wędliną oraz z cebulą lub z czosnkiem
2/ Producentem jest Firma "Agropole" z Nieprowic w województwie Świętokrzyskim. Przyprawa jest produkowana dla Firmy "Farmona" Sp. Z o o z Krakowa

3/ Prawdopodobnie: Przyprawa jest wykonywana na zlecenie Firmy "Visana" (www.visana.pl) przez PIK Pieczyrek, Kurek Spółka Jawna z Olkusza.

4/ "Dary Natury" Mirosław Angielczyk , Koryciny 73, 17-315 Grodzisk.
5/ Informację tę podaję z pamięci.
6/ Piszę o tym z pamięci. 
7/   Rano w czwartek 12 września 2013 roku przy prezentowaniu zdjęcia pierwszej strony okładki ebooka: "Przyprawy do każdej potrawy" dopisałem nazwisko autorki Pani Anny Popis-Witkowskiej. Za moje zaniedbanie polegające na opuszczeniu nazwiska autorki Panią Annę Popis-Witkowską bardzo przepraszam.
Jednocześnie w poście poprawiłem parę błędów literówek. Internautów za te błędy bardzo przepraszam.
    Pozdrawiam:
    Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz