niedziela, 5 stycznia 2014

Moje posty w 2013 roku. Ich podsumowanie.


    Witam,
  • O czym pisałem w postach? Dlaczego? Co ja skorzystałem czytając książki o których pisałem w postach?
    • W okresie od 22.8.2013 do 30.12.2013 opublikowałem 22 posty, po odjęciu z nich postu wprowadzającego i dwóch komunikatów było 19 właściwych postów.
    • W początkowych postach publikowałem własne skromne doświadczenia z przygotowywania posiłków.
    • Następnie w kilku postach poruszyłem sprawę zdrowego żywienia. Konkretnie chodzi o umiejętność dobierania pokarmów, tak by one były korzystne dla naszego zdrowia i życia.
       

      Pokazane na zdjęciu surówki z warzyw w tym kapusty i 

      marchewki są dla mnie symbolem zdrowego żywienia. 

      Dlaczego? Może dlatego, że takie surówki chętnie jadam.
       
    • Ostatnie trzy posty zamieszczone w grudniu 2013 roku dotyczą Świąt Bożego Narodzenia.1/ Nie byłem w stanie w tych trzech postach opisać dokładniej tradycji Świąt Bożego Narodzenia. Dlatego przedstawiając w tych postach książki skupiłem się na podkreśleniu przepisów sporządzania różnych potraw, a w szczególności potraw chętnie jadanych w czasie tych Świąt.

    • Nie mam szans na konkurowanie z wieloma blogami kulinarnymi. Dlatego bardzo się ucieszyłem, gdy odkryłem , że jest temat o którym mogę pisać w blogu: zdrowe żywienie. Ten temat interesuje i będzie interesował coraz więcej osób.

    • Temat: "zdrowe żywienie jest bardzo szerokim tematem. Ktoś kiedyś powiedział lepiej zapobiegać niż leczyć. Dlatego mnie oczywiście najbardziej interesuje mnie zapobieganie określonym chorobom. Na razie zamieściłem tylko post o sposobach zapobiegania chorobie Alzheimera.2/ Ale nie chcę się ograniczać tylko do zapobiegania chorobom.

    • Chciałbym, żeby prezentowane przeze mnie ksiązki podpowiadały także jak możemy odmładzć nasze organizmy. (Takim przykładem był post: ...być ciągle zdrowym, młodo się czuć i długo żyć. z 9 grudnia 2013). Dzięki temu poporawimy jakość naszego życia.

    • Oczywiście będę bardzo szczęśliwy jeśli ktoś sięgnie po książkę (Obojętne czy ją kupi, czy ją wypożyczy na przykład w bibliotece) i dzięki niej podejmie skuteczne działania, aby pozbyć się nadwagi. Te osoby może zainteresować mój post zamieszczony 6 listopada 2013:...objadanie się. Co to jest ?
       
    • W tym blogu przedstawiam książki różnych autorów, a każdy może sobie wybrać tą która jemu najbardziej odpowiada.

    • Co ja zyskałem dzięki książkom o których piszę w moich postach?

    • Przekonałem się, że korzystniejsze (zdrowsze) dla mnie będzie zjedzenie kilku kawałeczków czekolady gorzkiej zamiast kilku ciastek.

    • Częściej zdarza mi się jadać na śniadanie chleb posmarowany miodem lub dżemem (niedawno skończyłem bardzo smaczny dżem z pomarańczy z ananasem i limonką )

    • Lubię dogryzać sobie kawałeczki czosnku jedząc kanapki z chlebem i serem twarogowym. Rano na śniadanie kanapki z wędliną posypuję czosnkiemn niedźwiedzim i przyprawą ziołową.
    • Oczywiście nadal jadam koło południa (tak jak wspomniałem w którymś z poprzednich postów) jabłka, niewielką ilość słonecznika i dyni. (Niestety trochę zaniedbałem jedzenie orzechów włoskich)

    • W trakcie kolacji chętnie jadam surówkę z marchwi z porem lub z kapusty czerwonej. W inne kolacje chętnie jadam jogurt bałkański.

    • Wprowadziłem w kuchni do użytku olej rzepakowy zamiast oleju słonecznikowego.

    • Słuszna była moja decyzja podjęcia prawie 20 lat temu stałych ćwiczeń zamieszczonych w książce Pana G. p.Małachowa: "Oczyszczanie organizmu i prawidłowe odzywianie się"3/
       
      Od tej książki zaczęły się zmiany w moim życiu: Zacząłem systematycznie ćwiczyć zestaw ćwiczeń wymieniony w tej książce i wykonuję je już prawie 20 lat.3/ Dzięki tej książce zrozumiałem także muszę sam podejmować decyzje w zakresie jedzenia tego co jest dla mojego zdrowia korzystne i przynajmniej ograniczyć jedzenie tego co jest dla mnie niekorzystne.

    • Czytając ksiązkę Pana Marka Bardadyna: "Kody Młodości' przekonałem się, że dobrze czynię wykonując wspomniane wyżej ćwiczenia między innymi wzmacniające mięśnie brzucha.4/Nie lubiałem, wykonywać tych ćwiczeń. Chodzi o ćwiczenia wykonywane na podłodze z unoszeniem nóg. Okazało się, że są one bardzo ważne. Wykonując te ćwiczenia wzmacniam mięśnie brzucha. Dzięki temu nie grozi mi jakieś gwałtowne opadnięcie organów wewnętrznych z powodu osłabienia więzadeł podtrzymujących te organy.


3/ Piszę o tym w moim poście: Moje objadanie się. A gdzie nadwaga? Dlaczego jej nie ma? Z 10 listopad 2013.
4/ Strona 85 książki Pana Marka Bardadyna: "kody młodości"'
    W Nowym Roku 2014 życze Państwu
    zdrowia, szczęścia i wielu sukcesów
    Ryszard Roszkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz