poniedziałek, 13 stycznia 2014

pokarm=lekarstwo. Kiedy? Które pokarmy mogą być lekarstwem?


    Witam,

  • ...pokarmy, które leczą.*/ Co ja stosuję? Co można stosować?

    • Wielokrotnie w książkach czytałem, że zioła, warzywa i owoce, miód, jogurty, ryby mogą być przydatne w leczeniu różnych dolegliwości.1/  
       
    • W poprzednich postach często pisałem, że jadam różne warzywa i owoce oraz inne wspomniane wyżej pokarmy. Czynię to przede wszystkim profilaktycznie: zapobiegają one u mnie podwyższeniu złego cholesterolu, zaparciom, przeziębieniom i innym dolegliwościom.2/
      Dla mnie każdy taki pokarm=lekarstwo.

Na powyższym zdjęciu mamy smaczne owoce na straganie. Owoce chętnie jadamy na surowo. Dzięki temu łączymy przyjemne (jedzenie smacznych owoców) z pożytecznym (korzyść dla naszego zdrowia).
    • Jeśli zdarzy mi się na przykład przeziębienie to chętniej stosuję sok z cytryny lub grapefruita, albo czosnek niż antybiotyki.

    • Poniżej podaję przykład jak uniknąłem przeziębienia:

    • Któregoś wieczoru w okresie kryzysu gospodarczego w Polsce (w końcu ubiegłego wieku) w poczułem się bardzo źle: zaczynał się kaszel i kater, złe samopoczucie. Dlatego, wycisnąłem sok z połowy cytryny3/, dolałem trochę przegotowanej wody i krzywiąc się wypiłem to. Podobnie następnego dnia rano wypiłem sok z cytryny z przegotowaną wodą. I później jeszcze dwa dni rano i wieczorem piłem sok z cytryny z przegotowaną wodą. Kaszel i katar ustąpiły i samopoczucie mi się poprawiło. Niedoszło do przeziębienia.


      Na powyższym zdjęciu mamy egzotyczne dla nas figi. Już w Piśmie Świętym spotykamy informacje o korzyściach zdrowotnych z jedzenia fig. Dziś badania naukowców potwierdzają to.
    • Dla wielu osób bardzo korzystne może być jedzenie pokarmów zawierających błonnik, który pomoże im prawidłowo i regularnie wypróżniać się. Bedą to więc dla nich pokarmy, które leczą.
    • Każdy powinien sobie sam wybrać pokarmy, które będą najkorzystniejsze dla jego zdrowia.
    • Przegląd takich pokarmów znajdziecie Państwo w książce Pani Jean Carper: "Apteka żywności"4/. Podtytuł: "Nowe i 
      niezwykłe odkrycia leczniczego działania żywności"4/


    Książka Pani Jean Carper: "Apteka żywności"4/ ma podtytuł:"Nowe i niezwykłe odkrycia leczniczego działania żywności" . Przeczytałem tę książkę już prawie dwa lata temu. We wstępie Autorka wyjaśnia, dlaczego zainteresował ją ten temat. Według Autorki "..książka ta ma pomóc Czytelnikom w wyborze takiego sposobu odżywiania się, by żyć długo w zdrowiu, zachowując dobre samopoczucie" 5/
    W Rozdziale: "Żywność-nowe koncepcje"4/ Autorka pisze jak naukowcy w trakcie swoich badań potwierdzali ludowe przekazy o korzyściach ze stosowaniu, czosnku, zielonej herbaty i innych pokarmów dla poprawy i utrzymania zdrowia.
    Rozdział: "Jak pokarmy walczą z chorobami"4/ są to relacje z badań naukowych różnych składników naszych pokarmów: chińskiego grzybka mun, cebuli, jęczmienia, owsa, przyprawy chili, ryb, kapusty, orzechów i nasion, marchewki, żurawin, wina, winigron i herbaty, jogurtu, mleka i jajek.
    Rozdział "Pokarmy: Nowoczesny lekospis"4/
    W rozdziale tym Autorka omawia poszczególne produkty: różne warzywa i owoce , cukier, grzyby, niektóre napoje , przyprawy , zboża, niektóre napoje mleczne , karczochy, owoce morza , miód, tłuszcze (oliwa), orzechy, niektóre napoje alkoholowe. Autorka informuje nas też jeśli przy stosowaniu niektórych pokarmów są jakieś zastrzeżenia lub wątpliwości.
      Na końcu ostatni rozdział: "Choroba a żywienie: Przewodnik w kapsułce – leczenie i zapobieganie"4/ W rozdziale tym Autorka wymienia ponad dwadzieścia chorób i podaje jakie warzywa pomagają te choroby leczyć i im zapobiegać. W tym rozdziale każdy pokarm=lekarstwo na określone w tym rozdziale choroby.

/Ciąg dalszy w przyszłym tygodniu/




  • Objaśnienia:
    1/ Były to między innymi: książki Pani Jadwigi Górnickiej ( na przykład "Apteka natury"), Pani Ireny Gumowskiej (np: "Czy wiesz co jesz?", ) książki Pana Zbigniewa Przybylaka ("Słynne leki z ogrodowej apteki") i wiele wiele innych.

  • 2/ Między innymi:.....surówki warzywne, sałatki warzywne. (z dnia 30 wrzesnia 2013), tekst jest nadal aktualny. Przepraszam za zdjęcia nie umię tego poprawić. Kiedyś jedno zdjęcie mi znikło i próbowałem to poprawić. Niestety nie udało się Dieta surowa w moim II śniadaniu i nie tylko.. (z dnia 27 października 2013) i inne posty.
    3/Te cytryny mamusia kupiła jako emerytka.
    4/ W książce wszystkie tytuły, w tym także rozdziałów i podrozdziałów są pisane dużymi literami. Podobnie jak większość Księgarń tylko pierwszą literę tytułu piszę dużą.
    5/ Cytat ze strony XIII Wstępu książki Pani Jean Carper.

    Pozdrawiam,
    Ryszard Roszkowski


      Ps.* Uwaga: Osoby z poważniejszymi chorobami, przed zjedzeniem niektórych pokarmów: na przykład z surowych warzyw i owoców powinny wcześniej zasięgnąć porady leczącego ich lekarza.

      Na przykład: osoby z chorobami tarczycy, oraz z dolegliwościami żołądka lub wątroby nie powinny jeść surówki z kapusty.
    Ryszard Roszkowski

    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz